Bronvermelding
- Adviesraad ÉigenWijsheid. (z.d.). Joël Smidt. Geraadpleegd op 7 november 2023, van Joël – Adviesraad ÉigenWijsheid (adviesraadeigenwijsheid.eu)
- Graczyk, P. (2022, 17 mei). Shifting the Paradigm to a Focus on Attendance &Prevention [Masterclass]. Youtube. Geraadpleegd op 11 november 2023, van Vierde bijeenkomst ontwikkelgroep masterclass | Werken aan aanwezigheid – Steunpunt Passend Onderwijs (steunpuntpassendonderwijs-povo.nl)
- Kamerstukken II, 32024831, nr. I. (2022, 28 maart). Geraadpleegd op 28 augustus 2023, van pdf (overheid.nl)
- Kamerstukken II, 32912771, nr. I. (2022, 15 juli). Geraadpleegd op 28 augustus 2023, van pdf (overheid.nl)
- Kearney, C.A. (2016). Managing school absenteeism at multiple tiers: An evidence-based and practical guide for professionals. New York: Oxford University Press.
- Kearney, C. A., & Graczyk, P. (2014). Response to Intervention model to promote school attendance and decrease school absenteeism. Child and Youth Care Forum, 43, 1-25.
- Kearney, C. A., & Graczyk, P. A. (2020). A multi-dimensional, multi-tiered system of supports model to promote school attendance and address chronic absenteeism. Clinical Child and Family Psychology Review, 23, 316-337. https://doi.org/10.1007/s10567-020-00317-1
- Nji. (z.d.). Schoolaanwezigheid van leerlingen stimuleren. Geraadpleegd op 7 november 2023, van Schoolaanwezigheid van leerlingen stimuleren | Nederlands Jeugdinstituut (nji.nl)
- NJi. (z.d.). Aanwezigheid vanuit school stimuleren. Geraadpleegd op 7 november 2023, van Aanwezigheid vanuit school stimuleren | Nederlands Jeugdinstituut (nji.nl)
- PO-raad. (z.d.). Thuiszitterspact. Geraadpleegd op 28 augustus 2023, van thuiszitterspact (poraad.nl)
- Rozendaal, S. (2023, 13 mei). Op haar zeventiende ging Sofie Rozendaal van school, zonder diploma. “Altijd is er die vage angst’. Trouw. Geraadpleegd op 28 augustus 2023, van https://www.trouw.nl/leven/op-haar-zeventiende-ging-sofie-rozendaal-van-school-zonder-diploma-altijd-is-er-die-vage-angst~b7116a92b/?referrer=https://www.linkedin.com/
- Van den Essenburg, M. (2022). Pedagogisch schoolklimaat, schoolbeleid en monitoring: een schoolbrede aanpak. Onderwijskennis.nl [NRO]. Geraadpleegd op 21 oktober 2023, van www.onderwijskennis.nl/node/1878
- Van Heukelom, B. (2023). Van verzuim naar aanwezigheid. Steunpuntpassendonderwijs-povo.nl [Publicatie]. Geraadpleegd op 28 augustus 2023, van Publicatie | Van verzuim naar aanwezigheid – Steunpunt Passend Onderwijs (steunpuntpassendonderwijs-povo.nl)
- Van Sleeuwen, W., & Heyne, D. (2020), Schoolverzuim aanpakken. Een wetenschappelijke onderbouwing. NJi.nl. Geraadpleegd op 2 september 2023, van Schoolverzuim aanpakken (nji.nl)